۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

عکس و پیشینه سردار احمد وحید دستجردی رئیس اطلاعات رهبری و رئیس زندان همّت


احمد وحید دستجردی (متولد ۲۵ دی ۱۳۳۲) مقام اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی است که در حال حاضر رییس اطلاعات دفتر رهبری , رئیس زندان شهید همّت , نایب رئیس هیات مدیره شرکت سایپا ,عضو هیات مدیره گروه خودروسازی بهمن (متعلق به بنیاد تعاون سپاه) و همچنین عضو هیات مدیره شرکت صدرا می‌باشد . وی دارای مدرک کارشناسی در رشته الکترونیک و کارشناسی ارشد در رشته صنایع است و همچنین در رشته علوم استراتژیک در مقطع دکترا در حال تحصیل می‌باشد.
او یک سرتیپ سپاه پاسداران است و رئیس سازمان صنایع هوافضا، یکی از سازمانهای زیر مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که عهده دار صنایع موشکی است به طور همزمان معاون وزیر دفاع، بوده‌است. شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌های ۱۷۳۷ و ۱۷۴۷ خود کشورهای عضو سازمان ملل را به مسدود ساختن حساب‌های بانکی و متعلقات مالی و منابع اقتصادی وی ملزم کرده‌است. اندکی پس از این قطعنامه او از سازمان هوافضا رفت و سرتیپ پاسدار فرهی جایگزین وی شد.
محسن رفیق‌دوست ادعا کرده که اوایل جنگ با عراق، احمد وحید و رحیم صفوی به همراه وی به لیبی رفتند و از معمر قذافی رهبر لیبی، چند عدد موشک اسکاد-بی به رایگان تحویل گرفته‌اند.
وی پسر دکتر سیف الله وحید دستجردی است که رئیس هلال احمر جمهوری اسلامی بود و چند سال پیش درگذشت.
خواهر وی، مرضیه وحید دستجردی برای تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دهم از سوی محمود احمدی‌نژاد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و اولین وزیر زن تاریخ جمهوری اسلامی است. 

دو سردار وحید و سومی‌ وحید لقمانیان ( وحید حقانی )معاون اجرایی بیت رهبری

در هفته‌های پس از انتخابات، دواسم مشابه "سردار وحید" موجب اشتباهاتی شده‌است.
۱- سردار احمد وحیدی، همان فردی است که توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر دفاع معرفی شده‌است. عکس
۲- سردار احمد وحید دستجردی که معمولاً از او به عنوان سردار وحید نامبرده می‌شود برادر مرضیه وحید دستجردی است و شرح بالا در مورد آن صحیح است. او همان کسی است که در مراسم تنفیذ دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، در میان تعجب همگان، حکم تنفیذ را به علی خامنه‌ای تحویل داد تا او به نوبهٔ خود آن را به احمدی نژاد تحویل دهد. این کار معمولا توسط رییس جمهور قبلی یا رییس مجلس خبرگان یا افرادی در رده‌های مشابه انجام می‌گرفته‌است. وی همچنین در مراسم تحلیف احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی حضوری بسیار پر رنگ داشت و در ردیف اول مجلس دقیقا در مرکز فرماندهان رده اول نظامی قرار داشت بطوریکه به نظر می‌رسید او دارای مقام بالاتری از تمام نظامیان حاضر نظیر فیروز آبادی و جعفری است. همچنین احتمال می‌رود «آقای وحید» مورد اشاره در خاطرات ابوالفضل فاتح، مسئول کمیته رسانه و تبلیغات ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، از روز انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد نیز کسی جز احمد وحید دستجردی نباشد .
حامیان حقوق بشر در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر