۱۳۹۰ فروردین ۲, سه‌شنبه

علی کروبی: پدر و مادرم صحیح و سالمند

علی کروبی، پسر مهدی کروبی می گوید که روز یکشنبه و ساعتی پیش از آغاز سال جدید، به او اجازه داده شده که با پدر و مادر خود دیدار کند.
سایت سحام نیوز، پایگاه خبری حزب اعتماد ملی که مهدی کروبی رهبری آن را به عهده دارد، متن یاداشت کوتاهی را به قلم پسر آقای کروبی منتشر کرده که در آن به علاقه مندان آقای کروبی اطلاع داده شده که او و همسرش "در صحت و سلامتی کامل" به سر می برند.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو رهبر مخالفان دولت ایران پس از آنکه هواداران خود را به شرکت در یک راهپیمایی خیابانی در روز ۲۵ بهمن دعوت کردند، به همراه همسرانشان در حصر خانگی قرار گرفتند.
فرزندان آقای کروبی پس از آغاز حصر خانگی آقا و خانم کروبی، تا ۳۸ روز امکان ملاقات با آنها را نیافنتد، تا اینکه مقامات امنیتی در روز چهارشنبه ۲۵ بهمن به محمدتقی کروبی اجازه ملاقات با آنها را دادند.
به این ترتیب دیدار علی کروبی با پدر و مادرش دومین دیدار آنها با فرزندان خود از زمان قرار گرفتن در حصر خانگی محسوب می شود.
علی کروبی در یادداشت خود نوشته است که به همراه همسرش در این دیدار حاضر شده و به آنها اجازه داده شده که شام شب عید را با آقا و خانم کروبی صرف کنند.
علی کروبی که اوایل اسفند در منزلش بازداشت شده بود، روز ۲۶ اسفند با سپردن وثیقه صد میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم حدود دو هفته پیش از ملاقات با پدر و مادر خود در منزلی نزدیک به خانه مسکونی آنها خبر دادند.
حصر خانگی دو رهبر مخالفان دولت ایران و بی خبری چند روزه از آنها واکنش های گسترده ای در داخل و خارج ایران برانگیخت.
هواداران میر حسین موسوی و مهدی کروبی با برگزاری تجمع، تظاهرات و فعالیت های مجازی در اینترنت اعتراض خود را به شیوه برخورد با آنها ابراز کرده و می کنند.
گروه بزرگی از چهره های سیاسی، گروه ها و احزاب منتقد حکومت در داخل ایران نیز به همراه تعدادی از چهره های سیاسی بین المللی، سازمان ها و گروه های مدافع حقوق بشر از برخورد حکومت ایران با آقایان موسوی و کروبی انتقاد کردند.

www.bbc.co.uk

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر